Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  Latest imagesLatest images  RejestracjaRejestracja  Zaloguj  

 

 Długość barier ochronnych

Go down 
2 posters
AutorWiadomość
Admin
Admin



Liczba postów : 4
Join date : 11/06/2019

Długość barier ochronnych Empty
PisanieTemat: Długość barier ochronnych   Długość barier ochronnych EmptySro Kwi 15, 2020 11:13 pm

Cześć,
Jaka długość barier przed/za przeszkodą jest odpowiednia z punktu widzenia BRD?
Link do wytycznych stosowania barier: https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/z/zarzadzenie-w-sprawie-barier-och_7134//documents/bariery.pdf

Punkt 4.8. (b)
Bariery ochronne muszą wystawać przed miejsce zagrożenia co najmniej na długość „L2”,
po to, aby zmniejszyć możliwość wślizgu pojazdu na barierę lub wjechania pojazdu za tył
bariery (Tabela 3).
(w Tabeli 3. długość L2 wynosi od 80 do 140m)

Punkt 4.8. (c)
Gdy można wykluczyć możliwość wjechania pojazdu za tył bariery (np. wysoka, stroma
skarpa wału ziemnego) oraz gdy nie występuje zagrożenie wślizgu pojazdu na barierę,
długość „L2” powinna wynosić 40 m.

Punkt 4.8. (d)
Gdy bariera ochronna jest odgięta na zewnątrz ze skosem 1:20, a w sytuacjach
wyjątkowych 1:12, wówczas wymaganą długość „L2” (Tabela 3) można zredukować.
Wówczas w przypadku dróg dwujezdniowych bariera ochronna powinna zostać
poprowadzona przed początkiem miejsca zagrożenia równolegle do jezdni na długości
co najmniej 15 m, a przy drogach jednojezdniowych – na długości co najmniej 10 m.

Punkt 4.8. (f)
Aby bariery ochronne mogły prawidłowo funkcjonować muszą wystawać poza miejsce
zagrożenia z przodu i z tyłu na określoną długość. W przypadku dróg dwujezdniowych
jest to długość co najmniej 30 m, zaś dla dróg jednojezdniowych – co najmniej 20 m.

Jak podpunkt (f) ma się do podpunktu (c)? "Wysoka, stroma skarpa" oznacza zarówno nasyp, jak i wykop? Co to znaczy "wysoka i stroma"? Kiedy nie występuje zagrożenie wślizgu pojazdu na barierę?
Powrót do góry Go down
https://mojadroga.forumpolish.com
Natalia Piotrowska




Liczba postów : 3
Join date : 16/06/2019

Długość barier ochronnych Empty
PisanieTemat: Re: Długość barier ochronnych   Długość barier ochronnych EmptyPią Maj 15, 2020 10:18 pm

Cześć.

1. My stosujemy podpunkt (f) do długości bariery za przeszkodą (z tyłu).

2. Dodatkowo trzeba pamiętać o odcinku końcowym.

3. Natomiast jeżeli chodzi o długość bariery przed przeszkodą (z przodu) to sprawa jest trochę bardziej skomplikowana.
3a. Mianowicie długość ta wynosi min. 40 m (podpunkt c), chyba że barierę odegniemy (podpunkt d). Nie za często Wykonawcy zgadzają się na poszerzenie nasypu w celu odgięcia bariery. Korzystniej wychodzi jednak dłuższy odcinek bariery, chyba że naprawdę nie ma na to miejsca.
3b. Dodatkowo trzeba sprawdzać, czy występuje zagrożenie wślizgu pojazdu na barierę. Jeżeli występuje to wtedy jako długość bariery przed przeszkodą przyjmuje się najwyższą wartość z tabeli 3. Zagrożenie wślizgu pojazdu na barierę występuje, jeżeli lico bariery znajduje się do 1,5 m od przeszkody. Oznacza to, że pojazd może wjechać na barierę, przejechać po niej i uderzyć w przeszkodę, dlatego trzeba wydłużyć odcinek przed przeszkodą, żeby pojazd wytracił prędkość.
3c. Sprawdza się również możliwość wjazdu pojazdu za barierę. Barierę przed przeszkodą trzeba wydłużyć zgodnie z tabelą 3, jeżeli istnieje możliwość jazdy za barierą. Możliwość jazdy występuje, jeżeli za barierą jest płasko i samochód jest w stanie dojechać odcinek 40 m do przeszkody (długość zgodna z podpunktem c). Przyjmujemy, że skarpa 1:1,5 jest stromą skarpą i oznacza zarówno nasyp, jak i wykop. Trudno byłoby kierowcy utrzymać auto przez 40 m równolegle do bariery na wąskim poboczu dojeżdżając w ten sposób do przeszkody. Na pewno wcześniej zjechałby ze skarpy w innym kierunku.

4. Trzeba pamiętać jeszcze o odcinku początkowym.

5. Minimalne długości barier wynikają również z wytycznych producentów i trzeba mieć to na uwadze podczas projektowania.
Powrót do góry Go down
 
Długość barier ochronnych
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: PROJEKTOWANIE DRÓG :: Inżynieria i bezpieczeństwo ruchu-
Skocz do: